Det är många funderingar som kan dyka upp inför en sån här dag och även löpande under säsongen. Ni kan alltid höra av er till mig, med fördel på mail. Kontaktuppgifter hittar ni längst ner.
Men jag gör ändå ett försök att punkta ner den mest väsentliga informationen nedan.
Prova-på-dagen börjar klockan 10.00 ute på isen och pågår fram till klockan 12.00. Man kommer och går som man vill. Tanken är att starta ispasset med en gemensam aktivitet/uppvärmning när de flesta kommit ut på isen. Efter det kommer isen delas upp i olika stationer som man får testa. En av zonerna vigs åt friåkning där våra nybörjare kan testa sig fram tillsammans med förälder och oss ledare.
Det som är obligatoriskt för alla barn är skridskor, hjälm med galler och halsskydd. Även ledare och föräldrar på isen ska ha hjälm.
I och med att det är så många anmälda kommer allt ombyte ske på läktaren. Ta med skridskoskydd eller knyt skridskorna nere i hörnet vid matchklockan.
Ni som kryssat i att ni önskar låna utrustning ska ha fått ett mail med ett formulär att fylla i. Har ni inte fått det eller att ni glömde kryssa i rutan, kontakta mig så skickar jag länken till formuläret. Låneförrådet är beläget i gamla kiosken under läktaren där ni hämtar det ni behöver låna.
I samband med lördagens uppstart kommer en bytardag anordnas av vårt U10-lag. Inlämning av hockeyutrustning för försäljning mellan 8.30-10.00 och försäljning pågår på läktaren mellan 9.30-11.30. Mer info om detta finns på arvikahockey.nu.
Att ta sina första skär på isen är såklart en utmaning. För att underlätta lärandet och tiden på isen har vi runt 30 skridskohjälpmedel i olika utförande att tillgå för alla nybörjare.
De som är i behov av att slipa skridskor kan få hjälp med det mellan klockan 9.00-11.00. Helt kostnadsfritt givetvis.
Det kommer finnas träningströjor att låna varje lördag att dra över sin utrustning eller över jackan. Det brukar bli en ganska färgglad is med blåa, gula, röda, rosa och gröna tröjor överallt.
Märk barnets utrustning så vi lättare kan hitta ägaren om något blir kvarglömt (vilket händer 100% av gångerna). Barnets hjälm vill vi att ni märker framtill, klisterlappar och pennor finns på plats.
Det kommer finnas bord utställda med broschyrer kring verksamheten. Vi kommer också anordna två infoträffar i cafeterian klockan 10.45 och 11.15. Vi kan av kända anledningar inte trycka in hur mycket folk som helst i cafeterian, så får man mot förmodan inte plats på någon av infoträffarna kan man maila eller ringa mig kommande vecka så ger jag infon och svarar på frågor den vägen.
Café Eken är öppen och erbjuder varm och kall dryck, fikabröd, godis, korv med bröd, hamburgare mm. Vi är jättetacksamma om ni har möjlighet att förtära det ni köper på läktaren för att undvika trängsel i cafeterian.
Det finns herr- och damtoalett samt en tillgänglighetsanpassad vid entrén till ishallen.
Det kan som sagt dyka upp frågor vars svar inte täcks in av infon ovan. Om så är fallet är det bara att höra av sig!
Nu kör vi!
Patric Fäldt
Arvika HC
patric@arvikahockey.nu
070-5899642